• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lite hjälp för ett samlingalån

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
699
Mottagna reaktioner
156
Poäng
357
Vet. Sa jag skulle samla. Men hon sa att dom räknar vad alla mina utgifter är nu sen vad jag har kvar nu. @Doodles vet du mer om hur detta funkar?
Betyget sjönk till 5,5 nu av okänd anledning. Kan väl inte bli avslag nu.... 530k inkomst uc risk 5,5 belånad 80% av inkomst. Väljer att samla lån...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Verkar konstigt. Då är det ju ganska omöjligt att få ett samlingslån. Meningen är ju att man ska byta ut den månadskostnad man har mot en lägre. Inte att man både ska betala den gamla månadskostnaden och den nya i fortsättningen. Varför vill de veta vad man nu betalar per månad? Är det för att de ska kunna lägga ett bud som bara ger en något lägre månadskostnad?
Konstigt tycker jag med. Men så förklara hon på collector för mig. För hade risk 7.5% på uc men på deras blev det 10.16%. Fick den förklaringen då. Inte så att jag sitter här ljuger...
 
Senast ändrad:

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Betyget sjönk till 5,5 nu av okänd anledning. Kan väl inte bli avslag nu.... 530k inkomst uc risk 5,5 belånad 80% av inkomst. Väljer att samla lån...
Snyggt!! Någon gammal uc försvann? Någon blev 6 mån ?
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
699
Mottagna reaktioner
156
Poäng
357
Konstigt tycker jag med. Men så förklara hon på collector för mig. För hade risk 7.5% på uc men på deras blev det 10.16%. Fick den förklaringen då. Inte så att jag sitter här ljuger...
Aaa precis har sett ut så för mig med men hoppas de inte blir över 10 när ja har 5.5 nu... nu finns de verkligen de som fått lån där med sämre förutsättningar än mig så har god känsla för imon.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Aaa precis har sett ut så för mig med men hoppas de inte blir över 10 när ja har 5.5 nu... nu finns de verkligen de som fått lån där med sämre förutsättningar än mig så har god känsla för imon.
Löser sig tror jag. Håller tummarna för dig ❤️
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Aaa precis har sett ut så för mig med men hoppas de inte blir över 10 när ja har 5.5 nu... nu finns de verkligen de som fått lån där med sämre förutsättningar än mig så har god känsla för imon.
Har du ansökt? Hur har det gått?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp